januari 8, 2017 Janine Wolfs

Wanneer heb jij voor het laatst een verlanglijstje gemaakt?

Bijvoorbeeld : Een lijstje van wat  jij allemaal verlangt in je werk? Of in je thuissituatie. Of in je relatie.

Als je echt aan de slag wilt met jouw verlanglijstje, kun  je de volgende oefening maken.

1 Ga zitten met pen en papier.

2 Pak een kop koffie of thee met iets lekkers erbij 😉

3 Schrijf de context op waarin je gaat “verlangen” en “wensen” . (bijvoorbeeld  “mijn nieuwe baan” of “de relatie met mijn oudste zoon”.). Maak dit zo concreet mogelijk.

4 Schrijf vervolgens alles op wat er in je op komt als antwoord op de vraag:  “wat verlang ik in deze situatie?”.  Bijvoorbeeld, leuke collega’s, een goed salaris, werkplek dichtbij huis, flexibele uren, een fijner gevoel, meer rust, meer energie etc. Als jet het fijn vindt kan je er een mindmap van maken of een collage.

5  Vervolgens laat je lijstje liggen en ga je iets anders doen (even nieuwe thee pakken, naar de wc, wandeling etc.)

Kijk na 10 minuten op een afstand naar je lijstje en vraag je jezelf af: wat leveren al deze dingen mij op? Wat is het gemeenschappelijke wat ze allemaal hebben?

Ga door met doorvragen tot dat je een waarde / “gevoelswoord”hebt, of een beeld wat veel met je doet, zoals : Plezier, geluk, zo blij als een kind om naar je werk te gaan, zo kalm als een kabbelende zee. Ga door met doorvragen totdat je dat duidelijk hebt, EN VOEL HET!

6. schrijf dit beeld of gevoelswoord onderaan de streep IN HOOFDLETTERS.

Tadaa: dit is wat je werkelijk zoekt.

Dit is je focus. Hang je verlanglijstje ergens op zodat je het iedere dag ziet. IEDERE DAG. Of maak post its met het woord erop en doe ze in je agenda, plak ze op de koelkast of of de badkamerspiegel.

En kijk wat het met je doet door bezig te zijn met dit gevoel. Minimaal 3 weken lang. En sta open voor wat er dan met jou en in je omgeving gebeurt…..:)

Succes met je verlanglijstje. 🙂

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.